vv auto
Reklama

Foto: V divadle tleskali muzikálu Gymnázia Jiřího Ortena „Pro koho je brána těsná“

22. červen 2016, 07:15

Kutná Hora - Gymnázium Jiřího Ortena připravilo autorský muzikál z dílny učitelů a žáků "Pro koho je brána těsná",  který se představilo v Tylově divadle v úterý 21. června.

Před večerním představením zástupce České studentské unie předal škole cenu za první místo v hlasovací soutěži studentů i absolventů "Gympl roku", které ředitel Vladislav Slavíček převzal čtvrtý rok po sobě.

Muzikál "Pro koho je brána těsná"

Hudba: Zdeněk Licek
Text: Jiří Posselt
Režie: Monika Peková, Štěpánka Králová, Zdeněk Licek, Jiří Posselt
Kostýmy, scéna: Monika Peková, Štěpánka Králová, Zdena Říhová
Hlasová příprava: Lucie Procházková
Technická podpora: Zdeněk Oliva
Zvuk: Josef Krčil
Světla: Jiří Růžička
Dirigent: Zdeněk Licek

Osoby a obsazení:
Jožka/Ježíš: Jonáš Šneberg/Pavel Holinka Marie
jeho matka: Tereza Benešová Josef
jeho otec: Kryštof Kolovecký Ráchel
Ježíšova kamarádka z mládí: Irena Coufalová/Anna Coufalová
Acháb, Ježíšův vrstevník z Nazaretu: Martin Kostelecký Eliáb
druhý Ježíšův vrstevník z Nazaretu: Martin Smitka Jišaj
třetí Ježíšův vrstevník z Nazaretu: Josef Král
Ďábel: Jan Novák
Sára: Pavlína Kufrová
První učitel: Samuel Frengl
Druhý učitel: Martin Kostelecký
Třetí učitel: Jáchym Ingr
Dědeček: Jiří Posselt
Vnuk: Jan Danda
Nazaretské ženy a muži: Barbora Dušková, Hana Brzobohatá, Pavlína Kufrová, Jáchym Ingr, Duc Hoang Nguyen, Jakub Reifek, Ondřej Peller, Jan Křemenák
Nazaretská chasa: Irena Coufalová, Valerie Chocholová, Adéla Zajíčková, Michaela Čermáková, Marie Matějková, Lucie Vaštová, Anežka Špátová, Matylda Licková, Barbora Dušková, Kateřina Dědičová, Kateřina Strnadová, Matěj Koten, Anděla Nováková, Kristýna Lázňovská

Muzikálový orchestr:
Martina Roubíčková, Tereza Roubíčková, Ondřej Mašín: I. housle
Anna Mašínová, Anna Klingerová, Alice Hromčíková: II. housle
Jana Josefína Černá, Vilém Licek: violy
Jan Drahota: violoncello
Jana Havlíková, Jitka Křičková: příčné flétny
Jan Molinger: hoboj
Tereza Opasková, Daniela Korečková: klarinety
Jan Vraný: fagot
Miroslav Řepa: el. kytara
Zdeněk Oliva: baskytara
Karolína Růžičková: akordeon
Viktor Darebný: syntezátor, varhany, klavír
Jan Klinger: bicí

Obsah muzikálu

1. Dějství
Ve starověkém Izraeli bylo zvykem vykonat v čase Velikonoc pouť do Jeruzaléma. Pravidelně se tam vypravovali i Nazaretští, včetně Ježíšových rodičů a jejich dětí. Na zpáteční cestě se zjistilo, že malý Ježíš mezi poutníky chybí. Poutníci zmizení chlapce považují za vítané rozptýlení a využívají je k tomu, jak bývá u lidí často zvykem, aby si zvýšili sebevědomí poukazem na to, že někdo jiný selhal: srocují se, lají Marii a obviňují ji, že je nedbalá, že jako matka selhala. Josef přispěchá své milované ženě na pomoc. Společně hledají racionální řešení nastalé situace. Přítelkyně Sára odvádí jejich děti domů a Josef s Marií se vrací do Jeruzaléma, aby malého Ježíše našli. Po třech vyčerpávajících dnech plných strachu ho konečně nalézají. Dvanáctiletý Ježíš sedí mezi učiteli v chrámu a vede s nimi učený rozhovor, v němž odhaluje, že ti, kteří se domnívají, že mohou ostatní vést, jsou ve skutečnosti často sami nevědomí a prochází jim to jen proto, že stejně nevědomí jsou i ti, které vedou.

Forbína

Malý Honzík má za domácí úkol zjistit něco o Ježíšovi. Slyšel o něm již dříve, ale ucelenou představu o jeho životě a významu nemá. Svou umíněností přiměje k rozhovoru o Ježíši, Ježíšových záměrech a významu víry v lidském životě unaveného dědečka.

2. Dějství

Posunuli jsme se pět šest let dopředu. Ježíš o samotě rozjímá o svatém Duchu a skládá k jeho slávě píseň, jejíž hotové části si vždy nahlas přezpívá. Z kontemplace ho vyruší Ráchel, která si na něho myslí. Dokonce se domnívá, že slova, která zaslechla, byla určena jí. Ráda by z něj dostala víc, a tak ho vtáhne do rozhovoru o jejich životních plánech. Každý z nich představí svůj životní koncept. Ráchel je zklamaná, protože nic nenasvědčuje tomu, že by se o ni Ježíš zajímal. Naopak jí jeho představy připadají málo srozumitelné, ba hůř, z toho mála, co vyrozuměla, poněkud nemístně ambiciózní. Navíc je vyslechl Acháb, který se Ježíšovi vysměje a zesměšňuje ho před ostatními chlapci. Poté si Ježíš s Achábem vymění názory na život. Ukáže se, že jejich pojetí dobra a zla se zcela rozchází.

3. Dějství

Čas opět pokročil. Ježíšovi je asi třicet let. Odešel k Jordánu, aby se nechal pokřtít Janem Křtitelem a poté ho Duch svatý přivedl do pouště, kde se Ježíš čtyřicet dní a čtyřicet nocí postil. K vyhladovělému Ježíši přistoupil ďábel, aby ho pokoušel. Oslabeného Ježíše naváděl, aby zkoušel svého Otce a dokázal, že je Syn Boží. Když neuspěl, nabízel Ježíšovi moc, bohatství a slávu. I tomu Ježíš odolal, a tak ďábel s nepořízenou zmizel.

Po uvěznění Jana Křtitele odešel Ježíš z Nazaretu, začal veřejně působit a brzy kolem sebe shromáždil učedníky. Jeho kázání, odlišná od kázání židovských učitelů, přitahovala zástupy lidí. Posléze zavítal i zpět do Nazaretu, města, v němž vyrůstal. Nazaretští se nedokázali vyrovnat s tím, že je poučuje někdo z jejich středu, jeho učení odmítli, dokonce ho ohrozili na životě. Ježíše však nezastrašili. Věřil svému poslání, byl si jist svou pravdou a podporou Otce na nebesích, přítomné pokáral a odešel středem s vědomím své morální převahy.

tz, foto res
Galerie
Předchozí Následující
Komentáře
AVE_CZ
Reklama
Foto: V divadle tleskali muzikálu Gymnázia Jiřího Ortena „Pro koho je brána těsná“

Foto: V divadle tleskali muzikálu Gymnázia Jiřího Ortena „Pro koho je brána těsná“

22. červen 2016

Kutná Hora - Gymnázium Jiřího Ortena připravilo autorský muzikál z dílny učitelů a žáků "Pro koho je brána těsná",  který se představilo v Tylově divadle v úterý 21. června.

Před večerním představením zástupce České studentské unie předal škole cenu za první místo v hlasovací soutěži studentů i absolventů "Gympl roku", které ředitel Vladislav Slavíček převzal čtvrtý rok po sobě.

Muzikál "Pro koho je brána těsná"

Hudba: Zdeněk Licek
Text: Jiří Posselt
Režie: Monika Peková, Štěpánka Králová, Zdeněk Licek, Jiří Posselt
Kostýmy, scéna: Monika Peková, Štěpánka Králová, Zdena Říhová
Hlasová příprava: Lucie Procházková
Technická podpora: Zdeněk Oliva
Zvuk: Josef Krčil
Světla: Jiří Růžička
Dirigent: Zdeněk Licek

Osoby a obsazení:
Jožka/Ježíš: Jonáš Šneberg/Pavel Holinka Marie
jeho matka: Tereza Benešová Josef
jeho otec: Kryštof Kolovecký Ráchel
Ježíšova kamarádka z mládí: Irena Coufalová/Anna Coufalová
Acháb, Ježíšův vrstevník z Nazaretu: Martin Kostelecký Eliáb
druhý Ježíšův vrstevník z Nazaretu: Martin Smitka Jišaj
třetí Ježíšův vrstevník z Nazaretu: Josef Král
Ďábel: Jan Novák
Sára: Pavlína Kufrová
První učitel: Samuel Frengl
Druhý učitel: Martin Kostelecký
Třetí učitel: Jáchym Ingr
Dědeček: Jiří Posselt
Vnuk: Jan Danda
Nazaretské ženy a muži: Barbora Dušková, Hana Brzobohatá, Pavlína Kufrová, Jáchym Ingr, Duc Hoang Nguyen, Jakub Reifek, Ondřej Peller, Jan Křemenák
Nazaretská chasa: Irena Coufalová, Valerie Chocholová, Adéla Zajíčková, Michaela Čermáková, Marie Matějková, Lucie Vaštová, Anežka Špátová, Matylda Licková, Barbora Dušková, Kateřina Dědičová, Kateřina Strnadová, Matěj Koten, Anděla Nováková, Kristýna Lázňovská

Muzikálový orchestr:
Martina Roubíčková, Tereza Roubíčková, Ondřej Mašín: I. housle
Anna Mašínová, Anna Klingerová, Alice Hromčíková: II. housle
Jana Josefína Černá, Vilém Licek: violy
Jan Drahota: violoncello
Jana Havlíková, Jitka Křičková: příčné flétny
Jan Molinger: hoboj
Tereza Opasková, Daniela Korečková: klarinety
Jan Vraný: fagot
Miroslav Řepa: el. kytara
Zdeněk Oliva: baskytara
Karolína Růžičková: akordeon
Viktor Darebný: syntezátor, varhany, klavír
Jan Klinger: bicí

Obsah muzikálu

1. Dějství
Ve starověkém Izraeli bylo zvykem vykonat v čase Velikonoc pouť do Jeruzaléma. Pravidelně se tam vypravovali i Nazaretští, včetně Ježíšových rodičů a jejich dětí. Na zpáteční cestě se zjistilo, že malý Ježíš mezi poutníky chybí. Poutníci zmizení chlapce považují za vítané rozptýlení a využívají je k tomu, jak bývá u lidí často zvykem, aby si zvýšili sebevědomí poukazem na to, že někdo jiný selhal: srocují se, lají Marii a obviňují ji, že je nedbalá, že jako matka selhala. Josef přispěchá své milované ženě na pomoc. Společně hledají racionální řešení nastalé situace. Přítelkyně Sára odvádí jejich děti domů a Josef s Marií se vrací do Jeruzaléma, aby malého Ježíše našli. Po třech vyčerpávajících dnech plných strachu ho konečně nalézají. Dvanáctiletý Ježíš sedí mezi učiteli v chrámu a vede s nimi učený rozhovor, v němž odhaluje, že ti, kteří se domnívají, že mohou ostatní vést, jsou ve skutečnosti často sami nevědomí a prochází jim to jen proto, že stejně nevědomí jsou i ti, které vedou.

Forbína

Malý Honzík má za domácí úkol zjistit něco o Ježíšovi. Slyšel o něm již dříve, ale ucelenou představu o jeho životě a významu nemá. Svou umíněností přiměje k rozhovoru o Ježíši, Ježíšových záměrech a významu víry v lidském životě unaveného dědečka.

2. Dějství

Posunuli jsme se pět šest let dopředu. Ježíš o samotě rozjímá o svatém Duchu a skládá k jeho slávě píseň, jejíž hotové části si vždy nahlas přezpívá. Z kontemplace ho vyruší Ráchel, která si na něho myslí. Dokonce se domnívá, že slova, která zaslechla, byla určena jí. Ráda by z něj dostala víc, a tak ho vtáhne do rozhovoru o jejich životních plánech. Každý z nich představí svůj životní koncept. Ráchel je zklamaná, protože nic nenasvědčuje tomu, že by se o ni Ježíš zajímal. Naopak jí jeho představy připadají málo srozumitelné, ba hůř, z toho mála, co vyrozuměla, poněkud nemístně ambiciózní. Navíc je vyslechl Acháb, který se Ježíšovi vysměje a zesměšňuje ho před ostatními chlapci. Poté si Ježíš s Achábem vymění názory na život. Ukáže se, že jejich pojetí dobra a zla se zcela rozchází.

3. Dějství

Čas opět pokročil. Ježíšovi je asi třicet let. Odešel k Jordánu, aby se nechal pokřtít Janem Křtitelem a poté ho Duch svatý přivedl do pouště, kde se Ježíš čtyřicet dní a čtyřicet nocí postil. K vyhladovělému Ježíši přistoupil ďábel, aby ho pokoušel. Oslabeného Ježíše naváděl, aby zkoušel svého Otce a dokázal, že je Syn Boží. Když neuspěl, nabízel Ježíšovi moc, bohatství a slávu. I tomu Ježíš odolal, a tak ďábel s nepořízenou zmizel.

Po uvěznění Jana Křtitele odešel Ježíš z Nazaretu, začal veřejně působit a brzy kolem sebe shromáždil učedníky. Jeho kázání, odlišná od kázání židovských učitelů, přitahovala zástupy lidí. Posléze zavítal i zpět do Nazaretu, města, v němž vyrůstal. Nazaretští se nedokázali vyrovnat s tím, že je poučuje někdo z jejich středu, jeho učení odmítli, dokonce ho ohrozili na životě. Ježíše však nezastrašili. Věřil svému poslání, byl si jist svou pravdou a podporou Otce na nebesích, přítomné pokáral a odešel středem s vědomím své morální převahy.

tz, foto res
Prohlédnout galerii