Kutná Hora - V Galerii Středočeského kraje – GASK můžete navštívít dvě nové výstavy - Sbírka 4 / nové akvizice a Varhany ze střelných zbraní od Adama Vačkáře
Instalace Adama Vačkáře – Varhany ze střelných zbraní. Na dřevěných podstavcích jsou rozloženy hudební partitury, na kterých jsou zaznamenané noty. Vlastně se ale nejedná o noty. Jsou to stopy průstřelů zbraní různého kalibru, které byly provedeny na střelnici, kde partitury sloužily jako terč. Tyto noty jsou pak převedeny pomocí analogických elektronických hudebních přístrojů fungujících na principu elektrických frekvencí na hudbu, která se ozývá ze železných, na zemi ležících trubek připomínajících varhany. Varhanní zvuky zaplňují rozsáhle prostory bývalé koleje. Střelba se proměňuje v hudbu, střelná zbraň nabývá podobu varhanové trubky, násilí a ničivá síla jsou původem hudební kompozice – destrukce se stává konstruktivní, barbarství kulturou. „Synesthesia“ je titul této instalace a vztahuje se na způsob vnímání, kde původní vjem jednoho smyslu vyvolává vjem smyslu jiného. Hudba vyvolává představu střelby, varhany mířících pistolím – absurdní představa a přesto reálná.
SBÍRKA 4/NOVÉ AKVIZICE - V roce 2009 se Galerie Středočeského kraje rozhodla uskutečnit koncepční nákup souboru uměleckých děl, jehož smyslem bylo položit základ nové dílčí profilace sbírky. Výběr zvolil a návrh nákupní komisi tehdy předložil David Kulhánek s následujícím zdůvodněním: „Jednou z nových profilací sbírky je zaměření na inovativní momenty v českém umění v 80. a 90. letech 20. století (zejména objekty, první instalace, důraz na propojování objektu, textu a obrazu, na sociální dimenzi uměleckého sdělení a otázku proměny autorství). Umělecká díla z tohoto období mají rostoucí potenciál, představují prověřené hodnoty, ztělesňují identitu a kontinuitu současného českého umění jako jeho již historický aspekt. Jsou znovu doceňována v odborném kontextu, jejich tržní zhodnocení přesto zaostává.“
Některé objekty a instalace sbírky byly na přelomu osmdesátých a devadesátých let prezentovány na důležitých výstavách v Praze a některé i v cizině. Pro všechny autory je v tomto období charakteristický společný zájem o předmětnost a významy předmětu, na druhé straně současně o projekci vlastní identity v řešení sociálních situací a interakcí se světem.
Brno, druhé největší město České republiky, se v posledních lete…
Kutnohorsko - Fotbalové celky z Kutnohorska o víkendu sehrají da…
Žehušice - FK Čáslav také letos pořádá dva turnusy příměstských …
Žďárec u Seče - Sbor dobrovolných hasičů Žďárec u Seče ve spolup…
Kutná Hora/Poličany - Metalcom Kutná Hora, a.s. přijme skladníka…
Kutná Hora - V Galerii Středočeského kraje – GASK můžete navštívít dvě nové výstavy - Sbírka 4 / nové akvizice a Varhany ze střelných zbraní od Adama Vačkáře
Instalace Adama Vačkáře – Varhany ze střelných zbraní. Na dřevěných podstavcích jsou rozloženy hudební partitury, na kterých jsou zaznamenané noty. Vlastně se ale nejedná o noty. Jsou to stopy průstřelů zbraní různého kalibru, které byly provedeny na střelnici, kde partitury sloužily jako terč. Tyto noty jsou pak převedeny pomocí analogických elektronických hudebních přístrojů fungujících na principu elektrických frekvencí na hudbu, která se ozývá ze železných, na zemi ležících trubek připomínajících varhany. Varhanní zvuky zaplňují rozsáhle prostory bývalé koleje. Střelba se proměňuje v hudbu, střelná zbraň nabývá podobu varhanové trubky, násilí a ničivá síla jsou původem hudební kompozice – destrukce se stává konstruktivní, barbarství kulturou. „Synesthesia“ je titul této instalace a vztahuje se na způsob vnímání, kde původní vjem jednoho smyslu vyvolává vjem smyslu jiného. Hudba vyvolává představu střelby, varhany mířících pistolím – absurdní představa a přesto reálná.
SBÍRKA 4/NOVÉ AKVIZICE - V roce 2009 se Galerie Středočeského kraje rozhodla uskutečnit koncepční nákup souboru uměleckých děl, jehož smyslem bylo položit základ nové dílčí profilace sbírky. Výběr zvolil a návrh nákupní komisi tehdy předložil David Kulhánek s následujícím zdůvodněním: „Jednou z nových profilací sbírky je zaměření na inovativní momenty v českém umění v 80. a 90. letech 20. století (zejména objekty, první instalace, důraz na propojování objektu, textu a obrazu, na sociální dimenzi uměleckého sdělení a otázku proměny autorství). Umělecká díla z tohoto období mají rostoucí potenciál, představují prověřené hodnoty, ztělesňují identitu a kontinuitu současného českého umění jako jeho již historický aspekt. Jsou znovu doceňována v odborném kontextu, jejich tržní zhodnocení přesto zaostává.“
Některé objekty a instalace sbírky byly na přelomu osmdesátých a devadesátých let prezentovány na důležitých výstavách v Praze a některé i v cizině. Pro všechny autory je v tomto období charakteristický společný zájem o předmětnost a významy předmětu, na druhé straně současně o projekci vlastní identity v řešení sociálních situací a interakcí se světem.