Hlavní sezonu v GASK odstartují Velikonoce v zahradách a čtyři vernisáže

11. březen 2016, 13:07

Kutná Hora - Do hlavní sezony 2016 vstoupí Galerie Středočeského kraje v sobotu 19. března. Na tento termín GASK totiž naplánoval hned několik akcí.

Především jde o vernisáže výstav čtyř autorů - Igora Grimmicha, Elišky Lhotské, Erika Sikory a Jaroslava Valečky. Blížící se křesťanské svátky pak předznamenají celodenní "Velikonoce" v zahradách v sobotu 19. března - těšit se můžete na Tomášovku Trio z Kutné Hory, dětský folklorní soubor Kytice z Prahy, Divadélko Kůzle, velikonoční jarmark (zdobení kraslic, pletení pomlázek, pletení z orobince, kováři, řezbáři, hrnčíři, šperkaři, vizovické pečivo, perníky, keramika, textilní drobnosti apod.) a dílničky pro děti. Další informace na www.gask.cz

gask_velikonoce_2016.jpg

Vernisáže 19. března

Igor Grimmich - Image
Obraz jako souhrn většího množství dat, která dohromady vytváří širší představu o skutečnosti. Vznikají tak osobité malířské záznamy z cest po městských krajinách skutečných i neskutečných. Autor použil fotky z výletů po městech jako jakousi základní strukturu a nabalil na ni vlastní zkušenost. To, co člověk vnímá dalšími smysly nebo celé celé související příběhy, jdoucí v čase oběma směry. Může to klidně být hromada zdánlivě nesouvisejících asociací. Několik obrazů představuje Berlín, Železný Brod, Tanvald, okolí Děčína nebo Prahu.

Eliška Lhotská - The Future is now
Představ si svět v roce, kdy se vše rozplynulo. To, co bývalo zvykem, stato se světelným příběhem zapsaným v binárním kódu. To, co bývalo realitou, se rozpustilo v jezeře informací. New Archeology je šperkařská kolekce, pro kterou je třeba i obyčejný kousek chleba odlít do kovu a tím jej zachovat pro dalekou budoucnost. Kousek chleba se stává odlitkem historie, kterou možná zapomeneme.

Erik Sikora - Těšení
Ústředním tématem Džumělcovy tvorby je hra. Používá nenáročné a široce využívané DIY (udělej si sám) postupy. V duchu současné klipové kultury pracuje s videem,které často kombinuje s epickou zvukovou poezií. Jeho videa jsou záznamy živých akcí na hranici nonsensu, poetického symbolismu a dadaismu. Nástrojem jeho výzkumu je kreativita na poli banálních situačních miniperformancí. Jeho neodadaistický přístup osvobozuje představivost od vžitých návyků a pravidel a umožňuje návrat k nezatíženému i autentickému prožívání.

Jaroslav Valečka - Krajina vnitřní a krajina vnější
Jaroslav Valečka konzistentně setrvává na svých klasických malířských pozicích. Systematicky navazuje na kořeny evropského krajinářství v linii severního romantismu, přičemž zároveň čerpá z modernistické malby expresionistické a v jistém smyslu i symbolistické. Nejde však o recyklaci prověřeného a již viděného, ale o budování osobitého uměleckého rukopisu s nezaměnitelným koloristickým charakterem. Valečkova krajinomalba je úzce vázána na Lužické hory v severních Čechách, kraj jeho dětství a dospívání. Umělec zachycuje krajinu jako obraz lidí, kteří ji obývají.

tz
Komentáře
AVE_CZ
Reklama
Hlavní sezonu v GASK odstartují Velikonoce v zahradách a čtyři vernisáže

Hlavní sezonu v GASK odstartují Velikonoce v zahradách a čtyři vernisáže

11. březen 2016

Kutná Hora - Do hlavní sezony 2016 vstoupí Galerie Středočeského kraje v sobotu 19. března. Na tento termín GASK totiž naplánoval hned několik akcí.

Především jde o vernisáže výstav čtyř autorů - Igora Grimmicha, Elišky Lhotské, Erika Sikory a Jaroslava Valečky. Blížící se křesťanské svátky pak předznamenají celodenní "Velikonoce" v zahradách v sobotu 19. března - těšit se můžete na Tomášovku Trio z Kutné Hory, dětský folklorní soubor Kytice z Prahy, Divadélko Kůzle, velikonoční jarmark (zdobení kraslic, pletení pomlázek, pletení z orobince, kováři, řezbáři, hrnčíři, šperkaři, vizovické pečivo, perníky, keramika, textilní drobnosti apod.) a dílničky pro děti. Další informace na www.gask.cz

gask_velikonoce_2016.jpg

Vernisáže 19. března

Igor Grimmich - Image
Obraz jako souhrn většího množství dat, která dohromady vytváří širší představu o skutečnosti. Vznikají tak osobité malířské záznamy z cest po městských krajinách skutečných i neskutečných. Autor použil fotky z výletů po městech jako jakousi základní strukturu a nabalil na ni vlastní zkušenost. To, co člověk vnímá dalšími smysly nebo celé celé související příběhy, jdoucí v čase oběma směry. Může to klidně být hromada zdánlivě nesouvisejících asociací. Několik obrazů představuje Berlín, Železný Brod, Tanvald, okolí Děčína nebo Prahu.

Eliška Lhotská - The Future is now
Představ si svět v roce, kdy se vše rozplynulo. To, co bývalo zvykem, stato se světelným příběhem zapsaným v binárním kódu. To, co bývalo realitou, se rozpustilo v jezeře informací. New Archeology je šperkařská kolekce, pro kterou je třeba i obyčejný kousek chleba odlít do kovu a tím jej zachovat pro dalekou budoucnost. Kousek chleba se stává odlitkem historie, kterou možná zapomeneme.

Erik Sikora - Těšení
Ústředním tématem Džumělcovy tvorby je hra. Používá nenáročné a široce využívané DIY (udělej si sám) postupy. V duchu současné klipové kultury pracuje s videem,které často kombinuje s epickou zvukovou poezií. Jeho videa jsou záznamy živých akcí na hranici nonsensu, poetického symbolismu a dadaismu. Nástrojem jeho výzkumu je kreativita na poli banálních situačních miniperformancí. Jeho neodadaistický přístup osvobozuje představivost od vžitých návyků a pravidel a umožňuje návrat k nezatíženému i autentickému prožívání.

Jaroslav Valečka - Krajina vnitřní a krajina vnější
Jaroslav Valečka konzistentně setrvává na svých klasických malířských pozicích. Systematicky navazuje na kořeny evropského krajinářství v linii severního romantismu, přičemž zároveň čerpá z modernistické malby expresionistické a v jistém smyslu i symbolistické. Nejde však o recyklaci prověřeného a již viděného, ale o budování osobitého uměleckého rukopisu s nezaměnitelným koloristickým charakterem. Valečkova krajinomalba je úzce vázána na Lužické hory v severních Čechách, kraj jeho dětství a dospívání. Umělec zachycuje krajinu jako obraz lidí, kteří ji obývají.

Zlata banka
Reklama
tz