Čtvrtek, 23. května 2013

Kutnohorští gymnazisté v USA: Výlet na Ellis Island a Liberty Island

Foto archiv Gymnázium JO.
Foto archiv Gymnázium JO.
16. dubna 2012, 8:22
(aktualizováno: 16. dubna 2012, 14:48)

Glen Rock (USA) - Studenti Gymnázia Jiřího Ortena v těchto dnech sbírají zkušenosti v USA. Navštívili partnerskou školu v Glen Rocku (New Jersey), chystají se na vícenásobnou návštěvu New Yorku a dvoudenní zájezd do Washingtonu. Se svými zážitky se podělí se čtenáři www.svoboda.info v deníčku:

Po páteční návštěvě školy a sobotním odpočinku s grilovačkou po americku jsme v neděli vyrazili na první společný výlet. Ráno jsme se sešli na vlakovém nádraží v Glen Rocku a vyrazili do Liberty State Park na břehu Hudson River. Odtud jsme pak trajektem vypluli směr Ellis Island. Komplex budov, který se na tomto ostrově nachází, sloužil od konce 19. století do padesátých let 20. století jako přistěhovalecká stanice pro imigranty do USA.  Fotografie, filmové záznamy, prostory bývalých čekáren,  pohnuté příběhy přistěhovalců z nejrůznějších koutů světa - to vše nás nesmírně poučilo a dojalo zároveň. Byli jsme rádi, že jsme mohli do USA namísto plavby přiletět a immigrační kontrola na letišti, kterou jsme před třemi dny podstoupili, už nám nepřipadala tak hrozná.

Po dvou hodinách na Ellis Island, na kterém jsme stihli i oběd (ano, ve většině případech se jednalo o hamburger s hranolkama spláchnutý kolou) jsme skočili na další trajekt, který nás dopravil na Liberty Island - tedy k Soše Svobody. Bohužel se celý vnitřek včetně podstavce zrovna rekonstruuje, tak jsme si tento symbol Nového světa prohlédli alespoň zvenku. Během zpáteční plavby do New Jersey jsme se naposledy pokochali spektakulárním panoramatem Mannhattanu, který budeme "dobývat" v pondělí a úterý. Už se těšíme.

Gymnázium JO

Další články z rubriky Kutná Hora

Vytisknout tento článek.

Galerie

Komentáře

Komentáře 110 z 16 | Následující » | Poslední »
Re: – vložil Anonymous 24. dubna 2012, 22:21
Názory, že si mají žáci (studenti) platit věci sami mi příjdou nesmyslný z jednoho prostého důvodu, pokud si pořídím dítě, tak se snažím dopřát mu co nejlepší vzdělání a zkušenosti a to že je to drahý není podstatný. Jet na dovolenou a chtít po svém dítěti, který jsem si udělal peníze na cestu je dost trapný :D, ale je asi tu jsou tací, kteří si to asi nemyslí... Dále nerozumím tomu, proč si tu stěžujete na to, že někdo jede do USA. Je to jejich věc a když na to mají proč ne, konec konců ty lidi na tom jen získají. Poznají nové lidi, zjistí jak to chodí jinde a může to pro ně být motivace k dalšímu studovaní což jim zajistí, aby neskončili někde u pásu nebo v mlékárně...
Re: – vložil dalsi ucastnik 20. dubna 2012, 16:54
komentar k neucastnikovi ktery psal ze jen tak natahujem ruce pro penize. Rekni mi, kdyz si jel na prazdniny s rodicema {treba do italie, chorvatska, slovenska, nebo nekam v cesku} jestli jsi jim dal/a penize za svuj pobyt s nima a za jidlo. A nebo jestli to zaplatili za tebe. Ja to mam misto prazdnin v lete. Tak NAZDAR a NEZAVID a ZAMYSLI se nad SEBOU !!!!!!!
PS> je to bez carek a hacku protoze to pisu na anglicky klavesnici
Re: – vložil omg 20. dubna 2012, 5:13
Pardon pane nebo pani genialni, ale já si myslím, že mladí studenti by si měli užívat mládí a poznavat nová místa a cestovat a ne sedět doma a nebo dělat v mlékarnách. tam si dělejte sám. Seďte doma řikejte si proč já neměl takovou možnost. A tak co tak jim to zaplatili rodice. Tak to je snad jasné že si to nozaplatí oni. Kde by na to měli vzít asi tak peníze?? Ale je pravda že v té mlékárně moc neberete:-) jinak byste si tohle odpustil a jel do USA také. A hlavně škola za žáky nezaplatila nic!!!!
Re: – vložil Anonymous 20. dubna 2012, 4:17
Snad taky existuje nejaka svoboda slova, ne? Kazdy ma pravo drzet hubu a krok, ale taky kazdy ma prvo se svobodne vyjadrit - vite o tom, ze existuje neco jako svoboda slova? (netyka se to jen vas pracovniku JZD a mlekarniku :D)
A nikdo netvrdi, ze v USA nejsou lidi zavistivi. Trosku porozumeni textu.

Jeste tohle jsem si nemohla odpustit. :)
Re: – vložil Anonymous 20. dubna 2012, 4:07
Prosim? Pravo drzet hubu a krok? A proc se vy zucastnujete teto debaty? To vas to opravdu tak zere? Nechapu v cem vidite problem? Samozrejme ze nam to plati rodice, myslite, ze je mozne, abychom si to platili v 17ti letech sami? Kdyby si nasi rodice mysleli, ze je to k nicemu, tak do toho neinvestuji, ne?
P.S.: I'm looking forward to your response. ;)
Re: – vložil Anonymous 17. dubna 2012, 14:03
podle nové legislativy EU má student právo držet hubu a krok
Tak se podle toho chovej a uživej si krásy Ameriky
a nezdržuj se tady debatou.
peace and harmony
Re: – vložil Účastník 17. dubna 2012, 12:43
Já si to troufal tvrdit ze zkušeností, kterých jsem tu nabyl. Samozřejmě - něco jiného to bude určitě na jihu apod. Nicméně zatím jsem tu nic takového neviděl. A k tomu, že studenti nic nedělají - myslím, že se mezi těmito lidmi pohybuji mnohem víc a moc dobře vím, že dost jich vydělává o víkendech a plno dalších by chtělo, jenže prostě není práce, tak to zkrátka nejde.
PS: jestli jsem "machroval", tak jste to špatně pochopil, já pouze nesouhlasil s některými názory a debatoval proti nim, na což mám právo.
Re: – vložil neučastník 17. dubna 2012, 8:34
tady je krásně poznat dvě skupiny.první skupina dospělí druhá skupina studenti.ta druhá skupina-to jsou vyjukani ještě děti bez zkušeností-a dokáží machrovat.To je dnešní typická vlastnost dnešních dětí.Dělat,že všemu rozumí a přitom tomu tak není.
Vážený studente,jsi jeden nebo dva dny v USA a dokážeš tvrdit,že tam není závist?to si mě pobavil.Zkus tam žít 5let a pak mi řekni,že ses tam nesetkal se zavisti.
A jeste k jednomu bodu se vratim-je jasné,že to platili rodice-proto tam byla reakce k babicce,ktera tvrdila,že si to platili studenti sami-proto tam taky asi ta osoba reagovala,ze to tak není,nebot je známé,že studenti moc nepracuji-a jen natahují ruce pro peníze od rodičů.to je jasná věc.
Re: – vložil Účatník 17. dubna 2012, 4:33
* To mě zase místní pisálci dostali do varu. Nic, přeji hezký den z USA. (Omlouvám se, psal jsem to po tmě)
Re: – vložil Účastník 17. dubna 2012, 4:28
Tady je krásně vidět jedna česká vlastnost - závist. Děje se to u nás naprosto všude. To tady v USA ne. Autor prvního komentáře chtěl ze sebe udělat moudrého člověka, co všechno ví a zná, nicméně bych řekl, že se lehce ztrapnil. Takže vážený autore příspěvku - až budete chtít o něčem hovořit a promlouvat takhle veřejně o něčem, o čem netušíte absolutně nic, tak Vás, pěkně prosím, zdržte se komentáře.
Dále mě rozesmál komentář, ve kterém je napsáno, že výměnné pobyty jsou k ničemu. Totální nesmysl. Jde o poznávání nových lidí, zvyků a také o zdokonalování jazyka.
Jinak naprostý souhlas s Tomem.
A k poslednímu komentu - ano, pochopitelně, že to ve valné většině platila rodina, ale tak je snad jasné, ne?! Copak na to může student vydělat?! Vy snad máte dvě práce?! PS: tečka je o toho, aby ukončovala větu. (To v USA znají)
To jsem mě zase místní pisálci dostali do varu. Nic, přeji hezké den z USA.
Komentáře 110 z 16 | Následující » | Poslední »

Vložit nový komentář

If you have trouble reading the code, click on the code itself to generate a new random code.
 

Odesláním formuláře vyjadřujete souhlas s pravidly diskuze.