Kutná Hora - Principy barokní skladby, jejími způsoby a prací s emocemi se orchestr Musica Florea zabývá již od počátku své existence. Stále je však co objevovat, jak ukazuje nový program, který se po letní premiéře vrací na koncertní pódia.
Emocionalita a barokní hudba jsou neoddělitelně spjaty. Touha po vzbuzení afektů a ryzích emocí se projevovala v hudební tvorbě díky řadě experimentálních improvizačních technik a prostředků, které umně pracovaly s raně barokní ornamentikou.
„Oblíbené byly diminuce, rychlé ozdobné skupiny not, které propojovaly jednotlivé intervaly mezi tóny, posilovaly výraz a emocionalitu a hudbu zhušťovaly,“ přibližuje Marek Štryncl, dirigent orchestru.
Improvizované pasáže obvykle nebývaly zapisovány do notových partů, o jejich existenci však víme díky historickým učebnicím hudebních ozdob z 16. a 17. století. Objevit se mohly i nepřipravené disonance, rytmicky předržované tóny a další prvky, které ne vždy odpovídaly pravidlům striktního barokního kontrapunktu.
Stále existuje několik nevyzkoušených technik a způsobů objevování ozdobných hudebních efektů, které tvoří esenci barokní hudební interpretace. Znalost a porozumění těmto technikám poté výrazně obohacuje interpretaci děl tohoto období.
Koncertní program se zabývá současným zkoumáním a experimenty s tzv. novým stylem, který vycházel právě z umění improvizace italských barokních mistrů, kteří se inspirovali u svých renesančních předchůdců. Jejich skladby poté pomocí nových prostředků upravovali a docházeli ke zcela novým výsledkům.
Obdobně se tedy i Musica Florea ponoří do fascinující laboratoře barokní hudby.Podzimní koncertní program bude odehrán 16. října od 19.00 v Evangelickém kostele Nymburce, 22. října od 19.30 v Českém muzeu hudby v Praze a 28. listopadu od 19.00 v GASKu v Kutné Hoře.
Výběr z děl
Giovanni Gabrielli (1554 – 1612)
Tarquinio Merula (1594 – 1665)
Marco Uccellini (1603 – 1680)
Alessandro Stradella (1639 – 1682)
Henry Purcell (1659 – 1695)
Andrea Falconieri (1586 – 1656)
Claudio Monteverdi (1567 – 1643)
Giovanni Perluigi da Palestrina (1525 – 1594)
Projekt je realizován s finanční podporou Ministerstva kultury ČR, hlavního města Prahy, městské části Praha 1, Středočeského kraje, města Nymburk a města Kutná Hora.
Kutná Hora/Praha - ZUŠlechťujeme uměním – pod tímto heslem opět …
Kutná Hora - Kutnohorská metalová formace Torrax oslaví v pátek …
Zbraslavice - Obecní úřad Zbraslavice připravuje tradiční "Pálen…
Brno, druhé největší město České republiky, se v posledních lete…
Kutnohorsko - Fotbalové celky z Kutnohorska o víkendu sehrály da…
Kutná Hora - Principy barokní skladby, jejími způsoby a prací s emocemi se orchestr Musica Florea zabývá již od počátku své existence. Stále je však co objevovat, jak ukazuje nový program, který se po letní premiéře vrací na koncertní pódia.
Emocionalita a barokní hudba jsou neoddělitelně spjaty. Touha po vzbuzení afektů a ryzích emocí se projevovala v hudební tvorbě díky řadě experimentálních improvizačních technik a prostředků, které umně pracovaly s raně barokní ornamentikou.
„Oblíbené byly diminuce, rychlé ozdobné skupiny not, které propojovaly jednotlivé intervaly mezi tóny, posilovaly výraz a emocionalitu a hudbu zhušťovaly,“ přibližuje Marek Štryncl, dirigent orchestru.
Improvizované pasáže obvykle nebývaly zapisovány do notových partů, o jejich existenci však víme díky historickým učebnicím hudebních ozdob z 16. a 17. století. Objevit se mohly i nepřipravené disonance, rytmicky předržované tóny a další prvky, které ne vždy odpovídaly pravidlům striktního barokního kontrapunktu.
Stále existuje několik nevyzkoušených technik a způsobů objevování ozdobných hudebních efektů, které tvoří esenci barokní hudební interpretace. Znalost a porozumění těmto technikám poté výrazně obohacuje interpretaci děl tohoto období.
Koncertní program se zabývá současným zkoumáním a experimenty s tzv. novým stylem, který vycházel právě z umění improvizace italských barokních mistrů, kteří se inspirovali u svých renesančních předchůdců. Jejich skladby poté pomocí nových prostředků upravovali a docházeli ke zcela novým výsledkům.
Obdobně se tedy i Musica Florea ponoří do fascinující laboratoře barokní hudby.Podzimní koncertní program bude odehrán 16. října od 19.00 v Evangelickém kostele Nymburce, 22. října od 19.30 v Českém muzeu hudby v Praze a 28. listopadu od 19.00 v GASKu v Kutné Hoře.
Výběr z děl
Giovanni Gabrielli (1554 – 1612)
Tarquinio Merula (1594 – 1665)
Marco Uccellini (1603 – 1680)
Alessandro Stradella (1639 – 1682)
Henry Purcell (1659 – 1695)
Andrea Falconieri (1586 – 1656)
Claudio Monteverdi (1567 – 1643)
Giovanni Perluigi da Palestrina (1525 – 1594)
Projekt je realizován s finanční podporou Ministerstva kultury ČR, hlavního města Prahy, městské části Praha 1, Středočeského kraje, města Nymburk a města Kutná Hora.