Kutná Hora - Výstava malíře Richarda Nestlera byla v Galerii Felixe Jeneweina v Kutné Hoře zahájena slavnostní vernisáží v pátek 6. května.
Úvodního slova se ujal ředitel galerie Aleš Rezler, který v krátkosti představil vystavujícího umělce. Následovalo hudební vystoupení violistky Jany Josefíny Černé a houslistky Anny Františky Černé.
Výstavu v Galerii Felixe Jeneweina města Kutné Hory ve Vlašském dvoře můžete navštívit až do 22. června. V době trvání výstavy je každou první sobotu v měsíci vstup pro veřejnost zdarma.
Doprovodnou akcí výstavy Richarda Nestlera je šestá Muzejní noc Galerie Felixe Jeneweina, která se koná 20. května na nádvoří Vlašského dvora a ve výstavních prostorách galerie. Během trvání programu muzejní noci bude otevřeno až do 23 hodin. Vstupné činí symbolickou jednu korunu.
O autorovi:
Richard NESTLER (*1981, Chemnitz) je absolventem Akademie výtvarných umění v Praze, kde studoval od roku 2006 v ateliéru Intermediální školy Milana Knížáka. Studium zakončil v roce 2012 diplomovou prací na téma Stroj. Jeho obrazy – portréty strojů - reagovaly na situaci, jak rychle zastarávají technologie, navzdory zachované funkci jsou překonané a často i zapomenuté a nečitelné. Tematicky souvisely s prací německého malíře Konrada Klaphecka (1935). Na rozdíl od něj Nestler ale preferuje neurčitost v konturách i v ústupu od barvy k šedé, černé a bílé, zaujímá neutrální postoj k zobrazovanému.
Je absolutní devizou Nestlerovy práce vůbec, že se vyznačuje neobyčejnou citlivostí pro to, aby byl schopen popisovat metaforicky cosi úplně jiného než maluje. Přes reálnou zřetelnost uchopuje zcela abstraktní prvky jako je cit, vjem, nálada. Využívá tvarové podobnosti, symbolické asociativnosti námětu či jeho metaforických kvalit. Ke zjednodušené sdělnosti dospívá většinou jediným motivem ať už to jsou květy bodláku, javorové listy, letící pták, srnky, postava vojáka, ad. Povyšuje současně komorní nenápadnost obyčejného předmětu na výraznou symboliku transferem do monumentálního formátu. Nestlerova inteligentní malba není jen řemeslo je také filosofií humanistické citlivosti a pacifismu.
Žehušice - FK Čáslav také letos pořádá dva turnusy příměstských …
Žďárec u Seče - Sbor dobrovolných hasičů Žďárec u Seče ve spolup…
Kutná Hora/Poličany - Metalcom Kutná Hora, a.s. přijme skladníka…
Křesetice - Křesetická sokolovna měla v sobotu 13. dubna ožít da…
Kutná Hora – Autoskla Kudrna – car jsou kutnohorskou firmou s dl…
Kutná Hora - Výstava malíře Richarda Nestlera byla v Galerii Felixe Jeneweina v Kutné Hoře zahájena slavnostní vernisáží v pátek 6. května.
Úvodního slova se ujal ředitel galerie Aleš Rezler, který v krátkosti představil vystavujícího umělce. Následovalo hudební vystoupení violistky Jany Josefíny Černé a houslistky Anny Františky Černé.
Výstavu v Galerii Felixe Jeneweina města Kutné Hory ve Vlašském dvoře můžete navštívit až do 22. června. V době trvání výstavy je každou první sobotu v měsíci vstup pro veřejnost zdarma.
Doprovodnou akcí výstavy Richarda Nestlera je šestá Muzejní noc Galerie Felixe Jeneweina, která se koná 20. května na nádvoří Vlašského dvora a ve výstavních prostorách galerie. Během trvání programu muzejní noci bude otevřeno až do 23 hodin. Vstupné činí symbolickou jednu korunu.
O autorovi:
Richard NESTLER (*1981, Chemnitz) je absolventem Akademie výtvarných umění v Praze, kde studoval od roku 2006 v ateliéru Intermediální školy Milana Knížáka. Studium zakončil v roce 2012 diplomovou prací na téma Stroj. Jeho obrazy – portréty strojů - reagovaly na situaci, jak rychle zastarávají technologie, navzdory zachované funkci jsou překonané a často i zapomenuté a nečitelné. Tematicky souvisely s prací německého malíře Konrada Klaphecka (1935). Na rozdíl od něj Nestler ale preferuje neurčitost v konturách i v ústupu od barvy k šedé, černé a bílé, zaujímá neutrální postoj k zobrazovanému.
Je absolutní devizou Nestlerovy práce vůbec, že se vyznačuje neobyčejnou citlivostí pro to, aby byl schopen popisovat metaforicky cosi úplně jiného než maluje. Přes reálnou zřetelnost uchopuje zcela abstraktní prvky jako je cit, vjem, nálada. Využívá tvarové podobnosti, symbolické asociativnosti námětu či jeho metaforických kvalit. Ke zjednodušené sdělnosti dospívá většinou jediným motivem ať už to jsou květy bodláku, javorové listy, letící pták, srnky, postava vojáka, ad. Povyšuje současně komorní nenápadnost obyčejného předmětu na výraznou symboliku transferem do monumentálního formátu. Nestlerova inteligentní malba není jen řemeslo je také filosofií humanistické citlivosti a pacifismu.